W praktyce, dla praktyków...

 

Książka powstała z myślą o lekarzach POZ, dietetykach oraz psychodietetykach, jednak skorzystają z niej wszystkie osoby, które pracują w zawodzie "pomagacza". Jeśli w swojej codziennej pracy wspierasz pacjentów lub klientów w zmianie nawyków lub pomagasz im zmienić styl życia, to ta książka poprowadzi Cię krok po kroku przez cały proces.

 

Zmiana nawyków w praktyce to:

  • przewodnik po świecie motywacji pacjenta/klienta
  • przegląd czynników ułatwiających i utrudniających pacjentowi/klientowi zmianę
  • zbiór metod etycznego wywierania wpływu na pacjenta/klienta
  • praktyczne wskazówki i przykłady z życia wzięte

Z rozdziału pierwszego...

 

Z perspektywy lekarza każda kolejna wizyta, każdy kolejny pacjent, to powtarzające się elementy jego codziennej pracy. Jednak z punktu widzenia pacjenta, w większości przypadków, spotkanie z lekarzem jest okolicznością niecodzienną. I to niecodzienną o tyle, że wiąże się z dużym przeżyciem emocjonalnym, negatywnymi myślami, niejednokrotnie fizycznym cierpieniem, a także lękiem o to, jaka przyszłość czeka na pacjenta.


Nie sposób nie zauważyć tego, że relacja pacjent-lekarz jest bardzo specyficzna. Jakość komunikacji pomiędzy lekarzem a pacjentem ma niebagatelny wpływ na chęć podjęcia przez pacjenta leczenia a także na efektywność owego leczenia. Biorąc pod uwagę to, ile czasu (a także innych zasobów – jak na przykład energii, uwagi, itp.) lekarz może poświęcić pacjentowi w ramach jednej wizyty, zbudowanie dobrej komunikacji, wspierającej pacjenta w zmianie jego nawyków, stanowi dla lekarza nie lada wyzwanie.